Me kysyimme, näin te vastasitte – asiakaskyselyn tuloksia

Teimme Boss Glossin asiakkaiden keskuudessa asiakaskyselyn helmi-maaliskuussa 2020. Saimme vastauksia kaikkiaan huikeat 632 kpl – lämmin kiitos joka ikiselle vastanneelle!

Vastauksistanne ja kommenteistanne näemme, että olette todella halunneet vastata kyselyyn ja antaa aidosti palautetta. Kyselyn vastaukset auttavat meitä vahvistamaan parhaita asiakaskokemuksianne ja kehittämään toimintaamme edelleen. Uskokaa tai älkää, parannuskohteitakin löytyi!

 

Onnistumisia asiakaspalvelussa, pesun sujuvuudessa ja tiedotuksessa

Asiakaspalvelussa parhaat arvosanamme asteikolla 4−10 saimme muun muassa asiakaspalvelun ystävällisyydestä (9,0), asiakaspalvelun avuliaisuudesta (9,0) ja asiakaspalvelun ammattitaidosta (9,0). Tavoitettavuuteen liittyvät asiat arvioitiin hieman heikommiksi, mutta niissäkin arvosanat ylsivät lähelle yhdeksää.

Pesulapalveluiden onnistumisessa arvosanamme olivat korkeimpia pesun sujuvuudessa (9,3) ja pesulinjastolle ajamisen helppoudessa (9,0). Lähes 90 % vastaajista kokee asiakaspalvelijan läsnäolon tärkeäksi pesuun ajettaessa. Parannettavaa jäi pesulapalvelun suhteen eniten kuivaustuloksessa (7,6). Lisäksi toiveissa korostui, että sesongin mukaan vaihtuvia, henkilökunnan levittämiä pesuaineita käytettäisiin myös sopimusasiakkaidemme autoihin jokaisessa pesussa.

Jatkossa tarjoamme kuivausliinoja aktiivisesti kaikille asiakkaillemme ja valituissa toimipisteistämme panostamme pesuaineenlevitystekniikkaan niin, että voimme levittää esipesuaineet kaikille asiakkaillemme palvelun nopeudesta tinkimättä.

Tiedottamista koskevissa kysymyksissä peräti 80 % vastaajista koki muutoksista tiedottamisen onnistuneen joko hyvin tai erittäin hyvin. Puolet vastaajista haluaisi tiedot muutoksista mieluiten tekstiviestillä suoraan omaan puhelimeen. Myös sähköpostilla tiedottaminen koettiin toimivaksi.

Yli puolet vastaajista kertoi puhdistavansa autonsa sisäosat useamman kerran vuodessa, tarpeen vaatiessa. Vastaajista 90 % puhdistaa sisäosat itse, kun taas 8 % kertoi ostavansa työn palveluna. Sisäsiivouksen itsepalveluna mahdollistava Fixipisteemme koettiin erittäin tarpeelliseksi palveluksi, ja jatkossa Fixipiste palveleekin kaikissa toimipisteissämme. Pyrimme myös tarjoamaan mahdollisuuden itsepalveluimurointiin ympärivuotisesti.

Kilpailijoihin nähden Boss Glossia pidetään erityisesti palvelevana, edelläkävijänä, luotettavana ja hintatasoltaan sopivana. Tärkeimmiksi kriteereiksi pesulaa valitessa nimettiin laatu (34 %), hinta (23 %) ja sijainti (19 %).

 

Korkea vastausprosentti & onnea arvonnan voittajalle

Lähetimme kyselykutsuja kaikkiaan 990 kpl, minkä lisäksi kyselylinkkiä jaettiin Facebookissa. Kyselyssä pyysimme antamaan toimintamme eri osa-alueille arvosanoja ja kirjoittamaan vapaasti muita kommentteja.

Vastausten valtaisa kokonaismäärä, 632 kpl, oli meille todella iloinen yllätys! Saimme vastauksia toimipisteidemme lähialueiden lisäksi myös muualta Suomesta. Vastausprosentti oli erinomaisen korkea, yli 30 %. Lämmin kiitos kaikille vastanneille!

Kyselyn yhteydessä arvottiin yhteystietonsa jättäneiden vastaajien kesken 500 euron arvoinen Nesteen polttoainelahjakortti. Arvonta on suoritettu, ja voittajaksi nousi Olli Koski Tampereelta. Lämpimät onnittelumme ja mukavia kilometrejä!